SKAL I GENTÆNKE NUVÆRENDE BYGGERI ELLER BYGGE NYT?
FÅ EN ERFAREN OG VISIONÆR RÅDGIVER MED OMBORD
BYGGEPROJEKTER
SKOLE, KLUB, DAGTILBUD, FRITID, UNGdOMSUDDANNELSER OG VIDEREGÅENDE UDDANNELSER
Fremtidens fysiske rammer skaber vi sammen!
Autens er blandt Danmarks ledende og mest erfarne pædagogiske rådgivere indenfor børne-, skole-, fritids- og uddannelsesbyggerier:
- Vi har bygget for over 8 milliarder kroner.
- Vi har fingeren på den pædagogiske forskning, puls og hverdag.
- Vi er internationalt præmierede for vores samskabelsesprocesser, Top 100 Global Innovators in Education i 2018, 2019 og 2020, af den anerkendte finske organisation HundrED.org
- Vi har i både 2020 og 2021 vundet pris for Årets Skolebyggeri.
- Vi har vundet den prestigefyldte World Archicture Festival Award for Best Education Design i 2022.
- Vi har lavet et hav af visionære, kreative brugerprocesser med mange interessenter – medarbejdere, borgere og ikke mindst børn og unge.
- Vi sidder i formandsskabet for Association for Learning Environments Europe.
- Vi har bidraget til flere internationale fagbøger om skolebyggerier og innovative læringsmiljøer.
- Foranalyser, kapacitetsprojekter, pædagogisk funktionsoptimering, idekataloger og helhedsplaner
- Pædagogisk rådgivning, programmering, visionsprocesser, brugerprocesser og byggeprogrammer
- Dispositionsforslag.
- Projektudvikling til arkitektkonkurrencer.
- Ombygning, udbygning og nybyggeri.
- Design af læringsmiljøer
- Fagdommere på arkitektkonkurrencer.
- Pædagogisk commissioning eller ibrugtagningsprocesser
vi varetager typisk
ANALYSER, HELHEDSPLANER OG FYSISKE POTENTIALER
Vi analyserer jeres nuværende bygninger og identificerer potentialer, behov og indspark til “smarte kvadratmetre”, der understøtter deltagelsesmuligheder, trivsel, læring og fremtidig praksis.
PROJEKTUDVIKLING, PROGRAMMERING & BRUGERPROCESSER
Vi faciliterer engagerende brugerprocesser, hvor børn, lærere og pædagogers stemme sættes visionært og kreativt i spil.
Vi skaber visionære helhedsplaner, ideoplæg og byggeprogrammer, som der er ejerskab til hos børn og voksne.
DESIGN AF LÆRINGSMILJØER MED BRUGERNE
Udvikling af innovative læringsmiljøer i samspil med arkitekt og brugere, så de fysiske rammer fremstår som et klart billede på de pædagogiske og organisatoriske behov for institutionen.
PRAKSISUDVIKLING OG IBRUGTAGNING AF NYE RAMMER
Procesplan for medarbejdernes implementering af ny praksis i nye rammer samt projektledelse af denne proces i samspil med en lokal leder.